Søndag 1 September
kl. 19:00 - 20:00
Hole kirke
Arr: Hole kirke

Orgelkonsert, J. S. Bach: Goldberg Variasjoner ved Abram Bezuijen.

Søndag 1.september kl. 19.00 blir det orgelkonsert i Hole kirke kl. 19.00 når konsertorganist Abram Bezuijen kommer for å spille Bachs Goldberg-variasjoner.

Goldbergvariasjonene bygger på et tema (Aria), og er et av Bachs mest kjente verk. Det ble egentlig skrevet for cembalo til en av Bachs elever, Johann Gottlieb Goldberg, derav navnet på verket. Spilt på orgel får det enda større klangrikdom, og Bezuijen er en virkelig mester på dette verket. Konserten inngår i en turné med støtte fra Norsk Kulturråd.

Bezuijen konserterer jevnlig både i inn- og utland som organist og dirigent. Opprinnelig er han fra Nederland, men har bodd og jobbet i Norge i mange år. Siden 1997 har han vært ansatt i Haug kirke i Hokksund.

Billetter kr. 150,- selges ved inngangen. Velkommen til konsert i Hole kirke.

Søn 01.09.2024
Hole kirke