Turskøyter Hole og Ringerike

Vi driver med turer på naturis. Opplæring i iskunnskap og et bra sosialt miljø er hovedfokuset.

Vi har også teorikurs, et bra samarbeid med NVE - Isvarslinga og andre turskøytegrupper i Norge.

Om du ser oss på isen;
Det er mange svært ivrige skøyteløpere, og tiden mellom islegging og første snøfall er ofte kort. De ivrigste går derfor på svært tynn is, helt ned mot 4 cm, med stor fare for å gå gjennom. Det skjer likevel sjelden fordi de har lært seg å «lese» isen, og bruker en kraftig stav til å sjekke istykkelsen om de er i tvil. De har øvd på å falle i kaldt vann, har med sikkerhetsutstyr for å komme seg opp, tørre klær, og er flere sammen. Dermed er det ikke lenger en særlig farlig sport. Du kommer helt sikkert til å se slike "ekstremsport"-utøvere på isen, og ikke fall da for fristelsen til å gå ut etter dem uten sikkerhetsutstyr. Du kan treffe på svake steder på isen hvor de ikke var. Ta heller kontakt (på land) og hør om muligheter for kursing.

Fritidsaktiviteter

Skøyter

91559511 /

msyns@online.no